onsdag 21 januari 2009

Det är lugnt dear Patsy!

Jag verkar ha använt en hel del rosa-fluff runt öronen och i hjärnan innan jul. Jag har inte bara haft garderobsproblem (i mitt fall ver det en rejäl rensning som krävdes) utan även problem med att svara sammanhängande. Det upptäckte jag endast igår si så där runt 22-tiden då jag softade med datorn och läste gamla jobbmail. Det fanns något som sa till mig att jag borde titta på ett specifikt fall. Mycket riktigt läste jag mitt svar till ett intressant mail och det svaret jag gav lät ungefär som att det kom från någon som sitter inlagd på rehab eller som inte förstår ämnet. Efter att ha suttit förstelnad en stund bestämde jag mig för att erkänna förvirringen och författa ett nytt mail (det är skönt att kunne inse sina fel och inte bara lägga på locket). Så nu har jag skickat ett nytt mail med ett så långt och innehållsrikt svar att mottagaren kanske har ett nytt problem; inte att förstå vad jag skrev utan att hitta tid till att läsa allt!

Dagen låt: "Bitter? No, I Just Love to Complain" med Jenny Wilson

0 ... so you do know how to write?: